Jornades de contactologia per a professionals 2013

CUV, FOOT
dimecres, 25 setembre 2013

Formació continuada d'alt nivell en contactologia a Terrassa

L'ús de lents de contacte també ofereix possibilitats per al tractament de l'ull sec, depenent dels materials i les tècniques emprades. Durant les jornades, es farà una introducció al coneixement d'aquestes opcions terapèutiques, que serveixi com a recordatori anatòmic i com a base per presentar els resultats obtinguts en aquesta investigació de l'àrea clínica de la contactologia.

Per altra banda, l'intercanvi d'opinions entre professionals, així com la possibilitat de poder interactuar amb els propis directors tècnics dels laboratoris que comercialitzen els productes, enriquirà la dinàmica de les jornades i aportarà opcions immediatament aplicables al treball diari dels professionals de la salut.

Objectius
  • Comparar les diferents opcions presentades pels directors tècnics dels labortoris participants.
  • Contrastar les diferents opcions utilitzades i/o proposades per altres professionals.
Programa

El format de la jornada permetrà aprofundir en el coneixement d'aspectes teòrics i pràctics, a partir del debat directe entre els agents implicats, mitjançant la presentació, discussió i valoració de diferents casos clínics en totes les àrees de coneixement específiques de la contactologia, en concret, i de la salut visual i ocular, en general.

09:10 - 09:15: Benvinguda als assistents a les Jornades a càrrec de Joan Gispets, Vicedegà de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa i Director tècnic del Centre Universitari de la Visió

09:15 - 09:25: Presentació de les Jornades a càrrec del Sr. Alfons Bielsa, President del Col·legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC) - pendent de confirmació -

09:30 - 10:30: Ull sec per disfunció de les glàndules de MeibomioDiagnòstic i opcions de tractament

Amb la participació dels responsables tècnics dels principals laboratoris

Les Jornades es retransmetran íntegrament en temps real a través del portal de streaming Media Terrassa de la UPC i els professionals que no hi puguin assistir podran participar-hi i interactuar amb els experts a través de twitter, enviant comentaris i preguntes a @cuv_upc amb l'etiqueta #JLC13.

Òptics optometristes interessats a:

• adquirir i/o millorar les seves habilitats clíniques en la gestió dels usuaris de lents de contacte,
  • actualitzar o afegir als seus coneixements les noves opcions de tractament i/o compensació mitjançant l'ús de lents de contacte,
  • interpretar les diferents formes d'actuar d'altres professionals per millorar la gestió sobre les informacions externes que reben els propis usuaris de lents de contacte.