Acte de graduació FOOT 2019

UPC, SICT
dimecres, 3 abril 2019

Graduació curs acadèmic 2017·18

Acte de Graduació de la promoció 17·18 de l'estudiantat de grau i de màster. És lliurà el títol a 73 graduats en Òptica i Optometria així com a 19 titulats del màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió.

Presidit pel degà de la FOOT, Joan Gispets, i el president del Col.legi Oficial d´Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, Alfons Bielsa. A la mesa presidencial hi ha representants del Rectorat de la UPC i de l'Ajuntament de Terrassa. El padrí d'aquesta promoció és el professor Lyndon Jones, de la University of Waterloo (Canadà), que va rebre el premi a l'optometriste de l'any 2015.

Lyndon Jones

El professor Lyndon Jones va obtenir el BSc (Hons) a la University of Wales (Cardiff) l’any 1985 i el PhD a l’Aston University (Birmingham) el 1998, amb una tesi de títol “Ocular Compatibility of Hydrogel Contact Lens Materials”.
El professor Jones és membre, entre altres institucions, de la British Contact Lens Association (BCLA), de la International Association of Contact Lens Educator (IACLE) i de l’American Academy of Optometry (AAO). Actualment ocupa el càrrec de director del prestigiós Centre for Contact Lens Research i és professor de la School of Optometry, ambdós de la Universty of Waterloo (Canadà).

Compta amb gairebé 200 publicacions a revistes d’impacte del camp de l’optometria i l’oftalmologia (índex-h Scopus de 30) i és autor de 12 capítols de llibre. Ha participat en prop de 1500 conferències i cursos de formació continuada i compta amb 10 patents relacionades amb les lents de contacte i les solucions de manteniment.

Al llarg de la seva trajectòria professional ha rebut 28 premis i reconeixements acadèmics i professionals, entre ells el Glenn Fry Award de l’American Optometric Foundation (2014), el Donald Korb Award de l’American Optometric Association (2014), el Pioneers Lecturer de la BCLA (2010). A més, és revisor de 21 revistes i membre del consell editorial d’Optometry & Vision Science.

Participa activament en el Dry Eye Workshop (DEWS) de la Tear Film & Ocular Surface Society, institució que pretén definir i actualitzar la patogènesi, el diagnòstic i el tractament de l’ull sec. Ha actuat com a supervisor de 19 PhD i 25 projectes de final de Màster.

Oriol Quintana

Oriol Quintana és eOriol Quintanascriptor i professor adjunt a la Càtedra d’Ètica i Pensament Cristià a l'Institut Químic de Sarrià de la Universitat Ramón Llull. És doctor en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra.

És autor de llibres com “Filosofía para una vida peor. Breviario del pesimismo filosófico del siglo XX” (2016) i “100 preguntes filosòfiques per satisfer les ments inquietes” (2017) i de diversos articles a diferents mitjans culturals, com Política y Sociedad, Ramon Llull Journal of Applied Ethics, George Orwell Studies, Astrolabio Revista internacional de Filosofía.

Entre els anys 2016 i 2018 ha impartit nombroses xerrades i ponències a congressos.

Guanyador de l’edició de 2018 del Premi de la Fundació Joan Maragall d'assaig amb l'obra 'La condició de l’home corrent: sobre l’humanisme de George Orwell'.

Alfons Bielsa i Elíes

President del Col.legi Oficial d´Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya.

Diplomat en Òptica per la UPB (actual UPC), Diplomat en Òptica i Optometria per la UPC i Màster en Optometria i Cièncias de la Visió per la UPC.

Exercent a Barcelona ciutat. És president del Col.legi Oficial d´Òptics i Òptiques Optometristes de Catalunya, president del Consell Tècnic de Formació Continuada en Òptica i Optometria i vicepresident 1er del Consell General de Col·legis d'Òptics Optometristes d'Espanya.

Grup musical Baétulo Duo

Trio Vivo

Si imaginem un territori sonor entre la clàssica i el jazz, entre la contemporània i músiques del món. Entre la interpretació i la improvisació, entre corda fregada i percutida, entre Badalona i Molins de Rei, entre  un contrabaix i un cello i entre Miquel Àngel Cordero i Joan Anton Pich estem parlant de

BAETULO Duo, una formació eclèctica , un so personal, un duo particular.

Acte patrocinat per:

COOOC nou